close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חוסר שינה והנזקים העצומים שהוא גורם

מערכת שורשטז חשוון, תשפד31/10/2023

אם מדובר במקרים של חוסר שינה קבוע, שנו זאת בהקדם ותפסו פיקוד על החיים שלכם. זו הדרך היחידה שבה תוכלו להישאר בריאים, רעננים וחיוניים ולחיות חיים מלאי מוטיבציה והנאה

תגיות:
חוסר שעות שינה עלול לגרום לתופעות רבות שמזיקות לנו מאוד. חשוב להקפיד ולישון לפחות בין 8-7 שעות בכל לילה. יש מי שאולי חושב שלא מדובר בבעיה רצינית, אך אין הדבר רחוק מהאמת. אספנו עבורכם את הנזקים שעלולים להתרחש בעקבות חוסר בשעות שינה.

חוסר ריכוז, עייפות ובעיות זיכרון
אם יצא לכם להחסיר שינה במשך לילה אתם יודעים שהתחושות שתרגישו הן עייפות רבה שמתבטאת גם בחוסר ריכוז. אלו יתעצמו יותר ויותר ככל שתחסירו בשעות שינה. העייפות המתגברת תשפיע על הריכוז, הזיכרון והתחושה הכללית. השינה היא הכרחית עבור למידה. כאשר אנו ישנים אנחנו
מעבדים את החומר שלמדנו. השינה גם מסייעת בשמירה על הזיכרון ויכולות הריכוז. מחסור קבוע בשינה יפגע בתהליכים אלו מאוד משום שגם יכולות הלמידה שלכם וגם הזיכרון לטווח קצר יפגעו.

השמנה לצד אכילה לא מאוזנת
מחסור בשינה גורם לירידה ברצון לעסוק בפעילות גופנית. אנשים שחשים עייפות הם חסרי מוטיבציה לעסוק בפעילות גופנית בשל העייפות ותשישות שהם חשים. כמו כן, הם יחושו חולשה, שתתורגם כרצון לאכול. בדרך כלל יהיו אלו מאכלים עתירי קלוריות כדי לתת לגוף בוסט של אנרגיה שהוא כה זקוק לה. בנוסף, מחסור בשינה יכול לפגוע באיזון ההורמונלי ולשבש את חילוף החומרים ואלו יכולים לגרום להשמנה ועלייה במשקל.

נהיגה מסוכנת וחסרת אחריות
נהיגה בעת עייפות היא אחת הסכנות הגדולות ביותר שיש. חוסר השינה הגורם לעייפות ולחוסר בריכוז, פוגע גם בשיקול הדעת והופך את הנהיגה לכה מסוכנת. בנוסף בעת הנהיגה יש חשש שהנהג פשוט יירדם מאחורי ההגה ואף יגרום לתאונה.

מחלות מסוכנות: לחץ דם גבוה, מחלות לב וסוכרת
כיום אנו יודעים שמתח ולחץ הם הגורמים מספר אחד למחלות איומות כמו: סוכרת, לחץ דם גבוה או מחלות לב. עייפות ממושכת שמקורה בשינה גרועה, במחסור בשעות שינה או שאינה רציפה, עלולה לגרום לגוף לחוש לחץ ומתח. שאינם מועילים לגוף ויכולים להביא עליו מחלות רבות בדרגות שונות.

נשים מועדות לפגיעה יותר מגברים
נשים שסובלות מחוסר שינה מועדות לסיכון גבוה יותר גם בתחום הפריון שלהן. המחזור, הביוץ, סוגי הפרשות מהנרתיק וכל האיזון ההורמונלי של הגוף עלול להיפגע מאוד, ואף לגרום לבעיות במערכת הגניקולוגית כולה. הקפדה על שעות שינה היא הכרחית לנשים ולנערות עוד יותר כדי שהפוריות שלהן לא תיפגע.

תחושות של דיכאון ודכדוך
חוסר עניין ומוטיבציה הנגרמים מחוסר בשינה לאורך זמן גורמים למצב רוח ירוד, לעצבנות ולכעסים שמתפתחים במהירות ובקלות. הדבר עלול לגרום לריחוק בין בני משפחה וחברים, שלול לגרום בתורו לפחד, דיכאון, חרדה ועוד.

גם יחסים בין אישיים נפגעים
הגוף מושקע כולו במאמצים ובמטלות רבות לאורך היום ולכן אין לו מספיק משאבים להשקיע בתחום הבן זוגי ובאהבה...

לסיכום, כאשר אנו מדברים על חוסר בשעות שינה וההשפעה שלו על הגוף, אנו מתייחסים למצב ממושך לאורך זמן ולא למקרה ארעי. אירועים שהם יוצאים מן הכלל בשגרה היומית ניתנים לפתירה על־ידי השלמת שעות השינה עד לשעה מאוחרת או האפשרות של ללכת לישון מוקדם יותר למוחרת. אך אם מדובר במקרים של חוסר שינה קבוע, שנו זאת בהקדם ותפסו פיקוד על החיים שלכם. זו הדרך היחידה שבה תוכלו להישאר בריאים, רעננים וחיוניים ולחיות חיים מלאי מוטיבציה והנאה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה